نشریه آربیتراژ چاپ نمی شود

اولین شماره نشریه علمی تخصصی آربیتراژ آماده چاپ است. شاید خبر دارید که این شماره از نشریه اختصاص پیدا کرده به کارای بچه های اقتصاد 88 در درس مالیه بین الملل. تحقیق های بچه ها به پیشنهاد دکتر عسگری و تلاش اعضای انجمن علمی اقتصاد به شکل یک نشریه تخصصی در اومده.

مشکلات زیادی سر راه انجمن های دانشجویی وجود داره که ایشالا به وقتش بهش میپردازیم.

متوجه شدیم که دیگه توی دانشگاه هیچ نشریه ایی چاپ نمیشه.حالا به هر دلیل، بی پولی یا تلاش برای الکترونیکی شدن ؟؟!!؟؟ 

 میخوان نشریه ها کاملا الکترونیکی بشن و یه جایی بذارن توی سایت دانشگاه، ولی هنوز جاشو آماده نکردن. قدیما 80 نسخه از نشریه چاپ میشد که این امکان بود که اقلا دانشجوهایی که علاقمند بودن میتونستن نشریه رو داشته باشن،  اما الان گفتن فقط 10 نسخه چاپ میشه، تازه اگه اونم بشه. پس تقریبا باید بیخیال نسخه چاپ شده نشریه باشیم و همچنین بیخیال سایت دانشگاه.

به زودی " نشریه آربیتراژ – شماره اول، بهار 92" رو میتونید از وبلاگ انجمن علمی اقتصاد (همین وبلاگ) دریافت کنید.

امیدواریم بپسندید


اعضای انجمن علمی اقتصاد دانشگاه ایلام - نیمسال اول و دوم 92-91

ساسان محمدیان

سجاد رضائیان

یونس تقی نژاد

خانم گنجی

خانم ارغند

خانم عبدی

خانم دوستی


افزایش شدید قیمت پراید (طنز)

 ابراهیم رها در روزنامه اعتماد نامه ای برای محبوبش " پراید " نوشته که جالبه:


روزگار، ما را به جایی رسانده كه به پراید نامه بنویسیم. (فكر كن!) پراید عزیزم، شنیده‌ام مرز هجده میلیون تومان را رد كرده‌ای.‌ای قشنگ‌تر از پریا از این به بعد، انصافا، تنها تو كوچه نریا. چون با این وضعیت زورگیری، اختلاس و... كلا بچه‌های محل دزدن و خدای نكرده زبانم لال یكجا تو رو می‌دزدند.
پراید خوبم، انژكتورت را قربان، ‌ای لاستیكت تو حلقم، ‌ای فدای برجستگی صندوق عقب تو، ‌ای دور رینگت بگردم، فكر می‌كردی یك زمان به مدد تلاش شبانه روزی مسوولان هجده میلیون تومان بشوی؟!
ای پراید، ‌ای نازنین، ‌ای ماكسیما مخفی، ‌ای طرح ژنریك بنز، ‌ای پرادو مینیمال تو الان در شرایطی هستی كه می‌توان لنت‌هایت را طوطیای چشم كرد. تو الان در موقعیتی هستی كه دود اگزوزت صد مرتبه از هوای فرحزاد مصفی‌تر است! تو چنان مقام و منزلتی داری كه مردم عاشق جیب چاك تو هستند. یعنی قیمتت جیب جر می‌دهد، باقلوا! من در حسرت آن لحظه خواهم سوخت كه سایپا سر در كارخانه‌اش بیلبورد بزند «این ور پراید اوفینا/ اون ور پراید اوفینا».

ای تراول چك متحرك، ‌ای هر دور لاستیك تو شیش ماه كار كردن من، ‌ای كه دیروز در حد غضنفر بودی و امروز اما یك پا «ارزو» شدی. همینطور كه در خیابان‌ها حركت می‌كنی و از مردم دل می‌بری به جان مسوولان با بالا گرفتن برف پاك‌كن‌هایت دعا كن. آنها و فقط آنها چنان در حوزه اقتصاد كیمیاگری بلد بودند، كه توانستند نه مس، كه لگنی مانند تو را طلا كنند؛ طلای هجده عیار! باز من نمی‌دانم چرا این مردم ناسپاس از مسوولان انتقاد می‌كنند. قیمت پراید امروز، قیمت زانتیای یك سال پیش است. آیا این امر به راحتی به دست می‌آید؟ این دوستان ناممكن‌ها را برای ما ممكن كرده‌اند. ‌ای الهی آخ و همینطور بچه‌ها متشكریم از بیخ.

منبع: روزنامه اعتماد

نشریه پیام اقتصاد منتشر شد

نشریه علمی تخصصی پیام اقتصاد در تاریخ ۹/۱۲/۹۰ منتشر شد و به رایگان در اختیار اقتصاد خوانان دانشگاه ایلام قرار گرفت.

شما نیز میتوانید از هفته آینده نسخه الکترونیکی نشریه پیام اقتصاد را از همینجا دانلود کنید.

امیدواریم مورد پسندتان باشد

برای اقتصاد خوانانی که میخوان تو وبلاگ بنویسن

سلام

برای اینکه بتونید توی وبلاگ بنویسید باید یکی از نویسندگان وبلاگ باشید

و برای اینکه نویسنده باشید باید مدیر وبلاگ فعالتون کنه.

شما میتونید یه نام کاربری و رمز ورود و اسم خودتون که تو وبلاگ نمایش داده میشه رو در قسمت نظرات بنویسید یا به E88ilam@gmail.com بفرستید تا من براتون فعالش کنم.

و بعد از اون میتونید به آدرس www.blogfa.com برید و با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور به عنوان نویسنده وارد وبلاگ شده و مطلب بنویسید.

اگه بازم مشکلی بود بگید.

فقط یه خواهش 

حتما خودتونو معرفی کنید.

نام کاربری، کلمه عبور و اسم نویسنده  میتونه به صورت زیر باشه :

نام کاربری: اسم خودتون یا هر چیز دیگه ایی مثلا e88ilam

کلمه عبور: چیزی که یادتون نره مثلا 12345

نام نویسنده : که تو وبلاگ نمایش داده میشه و باید نام واقعی خودتون باشه

دوستان توجه داشته باشید که نام کاربری و کلمه عبور باید لاتین باشه.


اولین همکاری بچه های اقتصاد


با وجود اینکه الان ترم 3 هستیم ولی تا حالا پیش نیومده بود که بچه های اقتصاد بخوان کار گروهی انجام بدن تا اینکه این ترم جریان این غرفه ها تو دانشگاه پیش اومد که هر گروهی میتونست یه غرفه واسه معرفی رشته اش داشته باشه.
ما غرفه رو جدی نگرفتیم تا وقتی که دیدیم همه گروه ها با همکاری خوبی دارن غرفه های قشنگی رو واسه خودشون دستو پا می کنن، ما هم واسه اینکه از قافله عقب نمونیم گفتیم که ما هم یه غرفه هرچند کوچیک بزنیم تا کمی رشته مونو معرفی کنیم.
تا اوجایی که من میدونمم، خانوما کارهای غرفه رو شروع کردن، ما هم رفتیم کمکشون.
انصافا بیشتر کارها رو خانوما انجام دادن که دستشون درد نکنه. البته تعداد زیادی از خانوما هم بی تفاوت بودن و حتی به دیدن غرفه هم نیومدن که این جای تاسف داشت.
با هر زحمتی که بود یه غرفه کوچولو راه انداختیم که در کل بد نشد و به عنوان اولین کار گروهی، خوب به نظر میرسید.
در این بین بی جنبه بازی هایی هم اتفاق افتاد که البته میتونیم ازش بگذریم.
هرچند کار بعضی گروه های دیگه خیلی بهتر بود، ولی کار ما با توجه به اینکه دانشگاه ایلام بعد چهار سال ورودی اقتصاد داشته و هنوز اول راهیم و ترم بالایی اقتصاد ماها هستیم، خوب شده بود.
و این بود اولین کار گروهی بچه های اقتصاد ورودی 88 دانشگاه ایلام.

اولین همکاری بچه های اقتصاد مبارک

سلام

اولین همکاری بچه های اقتصاد 88 دانشگاه ایلام که تو غرفه اقتصاد انجام شد مبارک.

توضیحات بیشتر  بعداً

عدم کارایی وب سایت دانشگاه ایلام

باز هم انتقاد

یه جورایی عادتمون شده که همش انتقاد کنیم

هرچند میدونیم که صدامون به جایی نمیرسه ولی خوب واسه اینکه یه خورده سبک شیم اینجا یه جورایی درد دل میکنیم.

تو دانشگاه ایلام همیشه وقتی آخرای ترم میشه همه دانشجوها برای گرفته کارت ورود به جلسه آزمون باید یه ارزیابی کیفیت تدریسی انجام بیدن که تدریس استادا خوبه یا بد.

آخر ترم که میشه همه دانشجوها به وب سایت دانشگاه و قسمت ارزیابی کیفیت تدریس مراجعه میکنن. حالا فکر کنید که این وب سایت یه خط در میان خراب باشه. حالا یه خط در میان هم خراب باشه باز خوبه، فقط گاهی اوقات اونم اگه بخت بسیار بسیار بلندی داشته باشی میتونی وب سایت ارزیابی کیفیت تدریس اساتید رو ببینی که بعدش هم کارت ورود به جلسه رو بگیری.

با اینهمه نیروی انسانی که برای خدمات اینترنتی دانشگاه حقوق میگیرن و اینهمه تاکید بر استفاده از خدمات غیر حضوری (از رئیس جمهور گرفته تا خود دانشگاه) هر چی فکر میکنم دلیلی نمیبینم برای عدم کارایی خدمات اینترنتی دانشگاه.

حالا کارت ورود به جلسه به کنار، وب سایت اتوماسیون تغذیه دانشگاه از ارزیابی کیفیت تدریس به مراتب بدتره.

و نیز :

وب سایت دانشگاه ایلام فقط تو خود دانشگاه ایلام قابل دسترسیه

یعنی من که تو خونه با اینترنت دایال آپ میخوام مثلا غذا رزرو کنم، عمرا بتونم این کارو بکنم. چندتا مرورگر هم امتحان میکنم ولی آش همون آشه و وب سایت اتوماسیون تغذیه بالا بیا نیست که نیست.

اگه دانشگاه وب سایت نداشتو دانشجوها هم نیازی به خدمات اینترنتی دانشگاه نداشتن باز یه چیزی، ولی الان که دانشگاه یه وب سایت داره ( که باید هم داشته باشه) و این همه هم تاکید بر استفاده از خدمات غیر حضوری و اینترنتی میشه چرا سایت تنها دانشگاه ملی استان ایلام باید اینقدر ضعیف باشه که حتی نتونی از طریق اون یه غذا رزرو کنی؟

به نظر شخص من این عدم کاراییها به خاطر بکار گرفتن نیروهای غیر متخصص در این زمینه است. هیچ کس هم کاری برای برطرف کردن این ناکارامدیها نمیکنه و ما هم همچنان باید بیخیال وب سایت دانشگاه و خدمات اینترنتی اون باشیم.

شاید هم اینا به خاطر محرومیتهای ایلامه که چون امت تو دانشگاه محروم ترین استان ایران که پایین ترین سطح رو بین دانشگاهای کشور داره درس میخونن، خدمات اینترنتی میخوان چیکار ؟

و ...

حرف زیاده ولی چه فایده که به گوش اونی که باید، نمیرسه. ما هم وقتشو نداریم که پی تک تک مشکلات دانشگاهو بگیریم.

به امید روزی که دیگه انتقاد نکنیم.


ایلام و محرمیت (آلودگی هوای تهران)

این روزها تلویزیون رو  روی هر شبکه ایی که بذاری در مورد آلودگی هوای تهران میگه. این آلودگی ها خیلی وقته تو تهران هست، حالا شاید این روزها یه خورده بیشتر شده باشه.

میایم ایلام، اینجا تو فصلهای گرم سال بیشتر روزها دید خیلی کمتر از اونی میشه که الان تو تهران هست. گاهی آلودگی هوای ایلام و این استانهای مرز نشین آنچنان زیاد میشه که بوی خاکی که از طرف غرب وارد استان میشه رو به وضوح میشه احساس کرد، الان ماشینو تمیز میکنی 1 ساعت بعدش یه بند انگشت خاک روش نشسته بود. تقریبا شبیه توفان شنی بود که تو فیلما نشون میدن. با این همه آلودگی حتی یک روز هم ایلامو تعطیل نکردن. تو یکی از همین روزای آلوده خدا خواستو این خاکا رفت به سمت تهران، به محض رسیدن گردو غبار  تهران تعطیل شد، برای اونایی هم که به خیابون میرفتن ماسک رایگاه در نظر گرفته بودن. فردای همون روزی که تهران تعطیل بود هوای ایلام بهتر شده بود ولی مسولان ایلامو تعطیل کردن تا بگن بین تهران و ایلام فرقی نمیذارن (این فقط تو رویاها ممکنه).

اینارو گفتم که بگه اگه این آلودگی هوای تهران برای یکی دیگه از استانا بود اصلا براش کاری نمیکردنو مطرحش نمیکردن میگفتن اینا عادت دارن براشون مهم نیست.

مردم تهران به آلودگی هوا عادت نکردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چرا تهران با آلودگی نصف آلودگی ایلام تعطیل میشه ولی ایلامی ها چون عادت دارن، برن سر کاراشون و هیچ کاری هم برای پایان دادن به این آلودگی ها نشه. تازه بعد از اینکه گردوخاک کشورهای همسایه به تهران رسید به فکر مذاکره و حل مشکل گردو خاک افتادن.

اینو بهش میگن محرومیت از نوع محض

حرف زیاده و حوصله من و شما کم

نظر یادتون نره


16 آذر، روز فریاد علیه دخالتهای خارجی

روز دانشجو

بعد از كودتاى 28 مرداد 1332، رژيم وابسته پهلوى كه توانسته بود با كمك اربابان امريكايى بر اريكه قدرت باز گردد، درصدد برآمد تا پايه هاى حكومت خود را تثبيت كند، اما غافل از اينكه مقاومت مردم بطور كامل از بين نرفته و ايران در اولين فرصت خشم و انزجار خويش را نشان خواهد داد.

...

« به ادامه مطلب بروید »


ادامه نوشته

زمان احتمالی آغاز هدفمندي يارانه‌ها

خبرگزاری فارس نوشت: گزارش‌هاي رسيده حاكي از اين است كه رييس‌جمهوري روز دوشنبه هفته جاري در ميان خبرنگاران اطلاعات موثقي در مورد هدفمندي يارانه‌ها اعلام خواهد كرد.

يك مقام مسوول خبر داد، به نظر مي‌آيد در طول هفته جاري طرح هدفمندي يارانه‌ها آغاز شود.اين مقام مسوول در گفت‌‌وگو با خبرگزاري فارس در پاسخ به اين سوال كه گفته مي‌شود رييس‌جمهور روز دوشنبه هفته جاري آغاز اجراي هدفمندي يارانه‌ها را اعلام خواهد كرد، افزود: به نظر مي‌آيد كه در طول هفته جاري طرح هدفمندي يارانه‌ها آغاز شود. به گزارش فارس، شواهد و گزارش‌ها حاكي از اين است كه قيمت حامل‌هاي انرژي تقريبا نهايي شده و تمام آلترناتيوهاي آن آماده شده است. گزارش‌هاي رسيده حاكي از اين است كه رييس‌جمهوري روز دوشنبه هفته جاري در ميان خبرنگاران اطلاعات موثقي در مورد هدفمندي يارانه‌ها اعلام خواهد كرد. همچنين رييس‌جمهوري در سفر اخير استاني خود در جمع مردم زنجان از اعلام جزئيات هدفمندي يارانه‌ها در آينده نزديك خبر داده بود. 

منبع : دنیای اقتصاد

اولین نوشته ...

به عنوان اولین نوشته تعریفی کلی را از رشته تحصیلی مان مینویسیم

اقتصاد یعنی چه ؟
در دانشگاه اقتصاد را اينگونه تعريف مي‌كنند: علم تخصيص منابع محدود براي نيازهاي نامحدود. بطور كلي بحث در اين علم بر سر آن است كه نحوه تخصيص بهينه اين منابع چگونه است.

در يك تعريف كلي‌تر اينگونه مي‌توانيم بگوييم كه علم اقتصاد مطالعه علمي جنبه‌هاي گوناگون رفتار اقتصادي انسان است. به اين خاطر علم اقتصاد جزو علوم اجتماعي محسوب مي‌شود ، درست نظير جامعه‌شناسي ، علم سياست يا روان‌شناسي.


ماهيت اقتصاد
علم اقتصاد از جنبه‌هاي مختلفي قابل بررسي است. آنچه باعث شده است اين علم جزو علوم انساني بيايد، سروكار داشتن با رفتار اقتصادي انسان‌هاست، اين خود باعث پيوند اقتصاد با فلسفه مي‌شود كه جنبه نظري اقتصاد است. اما آنچه باعث پيوند اين علم با رياضي و آمار شده است، جنبه كاربردي اقتصاد است كه بسيار وسيع‌تر از جنبه نظري آن است.
ويژگي‌ديگر علوم اجتماعي و به تبع آن علم اقتصاد اين است كه پيش‌بيني در اين علوم با يك مشكل اساسي روبه‌روست: اقتصاددان‌ها به ندرت مي‌توانند براي بررسي پديده‌هاي مشاهده پذير از آزمايش استفاده كنند، در حالي كه دانشمندان علوم تجربي با اين مشكل به طور جدي روبه‌رو نيستند. در علوم تجربي آزمايش در آزمايشگاه انجام مي‌شود و با تمهيداتي مي‌توان اين محيط مصنوعي را تحت كنترل درآورد و واكنش‌هاي يك پديده خاص را در برابر يك متغير مشخص بررسي كرد. اما در علوم اجتماعي و علم اقتصاد عوامل ديگري نيز وجود دارند كه تقريبا خارج از كنترل است و مي‌توانند نتيجه بررسي را تغيير دهند.
«علوم اجتماعي» که اقتصاد یکی از آنهاست در مقايسه با علوم طبيعي ويژگي‌هاي خاص‌تري دارند، چون اين علوم به بررسي رفتار انسان مي‌پردازد و اين رفتارها نيز ناهمگون است. گذشته از اين ، به خاطر تنوع «فرديت‌ها» پيش‌بيني در علوم اجتماعي به غايت سخت‌تر از پيش‌بيني در علوم طبيعي و تجربي است.

اقتصاد بازرگاني
اقتصاد بازرگاني يكي از شاخه‌هاي كاربردي اقتصاد است كه در آن دانشجو با جنبه‌هاي توصيفي و تحليلي مديريت توليد، مديريت بازاريابي و كاربردهاي آن، قوانين و مقررات ماليات در ايران، انواع حسابرسي و اصول حسابداري آشنا مي‌شود همچنين با استفاده از يك سري مدلهاي تصميم‌گيري و متدهاي كمي، تعيين خط مشي مطلوب را در مسائلي كه يك مدير با آن مواجه مي‌شود فرا مي‌گيرد.

وضعيت ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر:
در ايران تا مقطع دكترا امكان ادامه تحصيل وجود دارد.
گرايش‌هاي مقطع كارشناسي ارشد علوم اقتصادي عبارتند از :
1- برنامه‌ريزي سيستم‌هاي اقتصادي
2- توسعه اقتصادي و برنامه‌ريزي

3- علوم اقتصادي

4- اقتصاد انرژي

رشته‌هاي مشابه و نزديك به اين رشته :
گرايش‌هاي مختلف مديريت ، همچنين تعدادي از واحدهاي رشته مهندسي صنايع با اين رشته مشترك است و يا تشابه دارد.

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام خدا

با سلام خدمت تمام دوستان

این وبلاگ توسط انجمن علمی گروه اقتصاد دانشگاه ایلام ایجاد شده است.

امیدواریم این وبلاگ با کمک خودتان بتواند مفید باشد.

با تشکر